עיבוד‌ ‌שבבי‌ ‌בעבר‌ ‌וכיום‌ ‌-‌ ‌כל‌ ‌המידע‌ ‌החשוב‌ ‌ביותר‌ ‌בתחום‌

עיבוד שבבי בעבר וכיום - כל המידע החשוב ביותר בתחום

בעבר הלא רחוק, אי שם בתקופת הברזל, אנשים היו מייצרים כלי אוכל וכלי מלחמה בעזרת ריקוע מתכת על ידי אבנים. ריקוע זה היה למעשה העיבוד השבבי הראשון שנעשה בעבודת יד על גבי מתכת.

עם הזמן נכנסו לחיינו טכנולוגיות עתירות ידע אשר הביאו את המכונות הראשונות לעיבוד שבבי.

יצחק סוסתיאל, מנהל מפעל בתחום, מספר כי כיום התחום השתכלל כל כך, עד כי רוב מוצרי המתכת, העץ ופולמרים שונים מיוצרים כיום באמצעות עיבוד שבבי. הלכנו למפעל של יצחק סוסתיאל על מנת להכיר את המכונות המופלאות שמייצרות עבורנו מוצרים רבים. 

 

מהו בכלל עיבוד שבבי בשנת 2020?

עיבוד שבבי הוא למעשה תהליך שבו מעבדים חומר גלם מסוים ומייצרים באמצעותו מוצרים מסוימים או חלקים שונים עבור מוצרים.

תהליך זה יכול להיות תעשייתי, המייצר מוצר מסוים בכמויות למכירה או תהליך יחיד המייצר אב טיפוס למוצר. כיום קיימות המון מכונות משוכללות לעיבוד שבבי אשר חלקן עובדות באמצעות מחשב, אך זה לא תמיד היה כך.

לפני כניסת הטכנולוגיה, רוב העיבוד השבבי היה נעשה על עץ מכיוון שהיה יותר קל לבצע זאת בעבודת יד. עם הזמן, בעידן המתכת, החלו להמציא את המכונות. המכונה הראשונה הייתה המחרטה שעליה ועל מכונות נוספות נדבר בפסקה הבאה. 

 

מיהן המכונות המופלאות לעיבוד שבבי שקיימות כיום במפעלים לעיבוד שבבי?

כאשר מדברים על עיבוד שבבי, חשוב להכיר כי קיימות מספר מכונות שכל אחת מהן עושה פעולה שונה. כל מפעל לעיבוד שבבי משתמש בחלק מן המכונות או בכולן, תלוי בשירותים שהוא מציע. אחת המכונות הראשונות שנכנסה למפעלים לעיבוד שבבי הייתה המחרטה.

מכונה זו מאפשרת ליצור מוצרים מגוונים בעזרת חריטה על חומר הגלם שמסתובב תוך כדי התהליך. אחרי המחרטה, נכנסה מכונת הכרסומת אשר מכרסמת את חומר הגלם ומייצרת צורות גיאומטריות שונות.

בהמשך התקדמו המפעלים וכיום ניתן למצוא במפעל לעיבוד שבבי גם מכונות CNC אשר עובדות באמצעות תכנית ממוחשבת שנותנת למכונה פקודות מדויקות. מכונות נוספות שקיימות הן המשחזות, מכונות חיתוך הלייזר, מקדחות, מכונות כיפוף, ומכונות ארוזיה.

 

באילו תעשיות ניתן לראות כיום שימוש בעיבוד שבבי?

למעשה כיום נעשה שימוש בעיבוד שבבי למוצרים רבים ומגוונים. משתמשים בטכנולוגיית העיבוד שבבי בפיתוח כלי מלחמה, מכוניות, מכשירים חשמליים, תעשיית האלקטרוניקה, הייטק, תעופה ואפילו רפואה.

אין כיום כמעט מוצרים שלא עוברים עיבוד שבבי כזה או אחר והתחום לא מפסיק להשתכלל יחד עם ההתפתחות הטכנולוגית.

כיום בזכות השימוש במחשבים, תוצאות העיבוד השבבי הן מדויקות מאוד ואיכותיות ולכן תעשיות רבות בוחרות לייצר מוצרים בעזרת טכנולוגיה זו.

 

לסיכום, עיבוד שבבי הוא תחום ותיק מאוד שהולך ומשתכלל ככל שהטכנולוגיה מתפתחת. הוא החל כעבודת יד אינטנסיבית וכיום נעשה באמצעות פקודות מחשב בדיוק רב. 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות האתר

צוות האתר