האם הסרת שיער גורמת לצמיחה מוגברת?

האם הסרת שיער גורמת לצמיחה מוגברת?

נשים וגברים כאחד חושבים מה תהיה הדרך הטובה ביותר להסרת שיער הגוף שלהם. יש מספר דרכים אשר מוכרות כיום לכולם ונשים וגברים משתמשים בהן כל הזמן.

חלקם משתמשים בשיטת הגילוח, חלקם תולשים את שיערות גופם בעזרת שעווה וחלק מן האנשים מסירים את שיער גופם בעזרת שיטות חדשניות כמו לייזר או קרן אור. כל הדרכים מקובלות, אך בבסיס הבחירה עומד גם הקריטריון של צמיחה מוגברת בעקבות הסרת השיער או השיטה שבחרנו בה. במאמר זה אנו נענה על השאלה שמעסיקה רבים מאיתנו, האם הסרת שיער גורמת לצמיחה מוגברת?

שבירת המיתוס – הסרת שיער באמצעות גילוח הופכת אותו לעבה וכהה

רבים מן האנשים חושבים כי הסרת שיער גופם בתלישה או באמצעות סכין גילוח יגרמו לכך שצמיחת השיער תהיה מהירה יותר ובמקרה של גילוח גם עבה יותר, אך כיום ניתן לומר שמדובר במיתוס. מספר מחקרים הוכיחו כי אין קשר בין צמיחת השיער או העובי שלו לדרך הסרת השיער. ובכל זאת ממה נובע המיתוס שכל כך הרבה אנשים מאמינים בו? כאשר אנו מסירים שיער באמצעות גילוח, אנו למעשה חותכים את השיערה עד לבסיס שלה אשר במבנה שלה היא עבה וככל שהיא גדלה הופכת לדקה יותר. המראה שמתקבל הוא שיער יותר עבה וכהה וזה מה שיוצר אצלנו את החשיבה המוטעית בעניין הסרת שיער בגילוח. אם כן, מה קורה בהסרת שיער בשעווה?

שבירת המיתוס – הסרת שיער בשעווה גורמת לדילול השיער

גם כאן מדובר במיתוס אשר נשבר על ידי מחקרים בתחום. דילול השיער במקרה של הסרת שיער בשעווה אינו קשור לשיטה עצמה, אלא קשור לכך שככל תסירו את שיער גופכם בשעווה לאורך שנים, שורש השיערה יחווה טראומה ויתחיל ליצור אזורים קרחים בהם לא גדל שיער. למרות שמדובר במיתוס, נראה כי מי שמשתמש בשיטה זו כנראה ירוויח ממנה לבסוף גם אם הסיבה לכך היא טראומה של השערות.

שבירת המיתוס – הסרת שיער בלייזר או קרן אור מסירות שערות לצמיתות

לייזר וקרן אור הן אכן שיטות נהדרות וטובות להסרת שיער הגוף לאורך זמן, אך הן בודאי לא מסירות את השיער לצמיתות. שתי השיטות עובדות על צריבה של שורש השיערה אשר בהחלט גורמות לדילול רב של השערות אשר יצמחו בעתיד באזורים אלו, אך חשוב לדעת כי צמיחת שיערות גופנו מושפעות מאוד מגירויים הורמונאליים אשר מחדשים את צמיחת השיער באזורים מסוימים גם אם הסרנו אותם בעבר בשיטות אלו.

לסיכום, יש הרבה מיתוסים בכל התחום של הסרת שיער וצמיחה מוגברת או הסרת שיערות לצמיתות. אם אתם מעוניינים להסיר את שיער גופכם בצורה יעילה, התייעצו עם מכון קוסמטיקה איכותי ושם יתאימו עבורכם את השיטה שהכי נכונה עבורכם. בכל מקרה כל השיטות מקובלות.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
צוות האתר

צוות האתר